Home Blog Chatroom Forum News Gallery Poll FAQs Calendar LifeType Blog Links
Friday, March 29, 2024
Select your language (選擇語言)
Login (登入)
Username:

Password:


Lost Password?

Register now!
Sidebar Navigation
Main Menu (主選單)
Did you know ?
Nobody knows what your password is!

Who's Online (誰在線上)
1 user(s) are online (1 user(s) are browsing WordPress)

Members: 0
Guests: 1

more...
Search(搜尋)
Themes (版面風格)

(4 themes)

兵馬俑

Filed under: General123 | 11/25/2006 @ 9:57 am (Views: 2190)

馬俑即將來台展出,策展人台中自然科學博物館主任何傳坤首先率團前往西安點交即將展出的文物。經過六年協商,曾被法國總統席哈克譽為「世界第八奇蹟」的兵馬俑即將由大陸借展,自12月1日在台中科博館以〈秦代新出土文物〉展出,何傳坤說,身為策展人,最重要的工作就是「把最適合的文物帶到國人面前」。

這批即將來台展出的文物,正是何傳坤於2001年率團送回前批展品時,於西安秦俑博物館平時不對外開放的文物修復室裡所看到的,他說,「我一看,怎麼有這麼棒的東西!又是彩俑、又是青銅水禽的,而且如此寫實具象又這麼美,一定得協商來台展出。」

1 Comment

  1. Comment by Elinor:

    「秦代新出土文物大展—兵馬俑展Ⅱ」活動將於12月1日至96年3月31日於台中國立自然科學博物館展出,除了兵馬俑文物展示之外,也將舉辦兩場大型的文化創意設計競賽,包括「兵馬俑時尚服飾設計競賽」及「兵馬俑創意工藝設計競賽」。
    科博館網址:http://www.nmns.edu.tw/

Leave a comment

Sorry, you must be logged in to post a comment.
All comments still need to be approved first.

Author List
Contextual Q&A (相關內容問答)